YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Mimari eğitimde simülasyon kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Birgül Çolakoğlu
dc.contributor.author İbiş, Ali
dc.date.accessioned 2018-08-01T11:42:57Z
dc.date.available 2018-08-01T11:42:57Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/11391
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009
dc.description.abstract Mimari eğitim süreci içerisinde öğrencilerin uygulama yapma gereksinimi duyduğu dersler bulunmaktadır. Bu sebeple mimarlık eğitimi öğrencinin aktif katılımıyla yapılmalıdır. Mimari öğreniminin her aşamasında öğrenci senaryo oluşturmak, tasarım yapmak dolaysıyla da aktif olarak eğitime katılmak durumundadır. Mimarlık eğitimi yaparak öğrenme modeline dayanmaktadır. Gerçek sistemlerin uygulamalarının eğitimde denenmesi süre ve maliyet açısından zorluklar yaratmaktadır. Yaparak öğrenmeyi destekleyen simülasyon (benzetim) modellerinin mimarlık eğitiminde kullanılması bu açığın giderilmesine yardımcı olabilir.Simülasyon gerçek hayatta incelenen bir olayın belli bir zaman diliminde gösterdiği karakteristiklerini gerçeğine en yakın haliyle tahmin etmek, gözlemlemek için olayın matematiksel, mantıksal bir modelinin geliştirilmesi ve bu model üzerinde deneyler yapılması sürecidir. Simülasyonla desteklenen öğrenim biçimi mimari eğitim sürecinde öğrencilere uygulama yapma ve tasarımlarını farklı ortamlar altında test etme imkânı sunmaktadır. Örneklerle simülasyonun mimarlık eğitimine olan katkısı incelenmiş ve yapı elemanları dersi içerisindeki merdivenler konusunun pekiştirilmesinde kullanılacak olan simülasyonun planlama ve ara yüz tasarımı yapılmıştır.
dc.subject Simülasyon
dc.subject Bilgisayar oyunları
dc.subject Mimari eğitim
dc.title Mimari eğitimde simülasyon kullanımı
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster