YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Jean Jacques Rousseau'nun felsefesinde insan doğası ve eğitime yansımaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tombak, Büşra
dc.date.accessioned 2022-01-06T12:07:42Z
dc.date.available 2022-01-06T12:07:42Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12310
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016 en_US
dc.description.abstract Jean Jacques Rousseau, 18. yüzyılın tanınmış filozoflarındandır. Özellikle yazıldığı dönemdeki eğitim, toplum ve yaşam sistemlerine bir başkaldırı olarak addedilen Emile Ya Da Eğitim Üzerine adlı eseriyle eğitim dünyasında ses getirmiş ve görüşleriyle bugün hala benimsenen fikirlerin atası olmuştur. Rousseau, yalnız eğitim alanında eserler ortaya çıkartmakla kalmamış, insanı daha derinden incelemiş ve hem toplumsal hem de özsel yönünü ortaya çıkartmıştır. Rousseau'nun insan doğasına ilişkin bu kapsamlı felsefesi, eğitimle ilgili görüşlerinde de kendini göstermektedir. Nitekim eğitim, insana dair çözümlemeler olmadan temelsiz kalacaktır. Bu çalışma, Jean Jacques Rousseau'nun insan doğası ve eğitim felsefelerini incelemeyi amaçlar. Rousseau'nun İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı, Toplum Sözleşmesi, İtiraflar I ve II, Yalnız Gezerin Hayalleri, Bilimler ve Sanatlar Üzerine Söylev ve "Emile ya da Eğitim Üzerine" olmak üzere yedi eseri incelenmiş ve insan doğası ve eğitim çözümlemeleri yapılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Felsefede insan doğası kavramı en_US
dc.subject Jean Jacques Rousseau en_US
dc.subject İnsan doğasında ahlak ve erdem en_US
dc.subject İnsan doğası ve eğitim en_US
dc.title Jean Jacques Rousseau'nun felsefesinde insan doğası ve eğitime yansımaları en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster