YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Lise öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik algıları, eğitim araştırmalarına yönelik tutumları ve araştırma yeterlilikleri arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sadıç, Tuğba
dc.date.accessioned 2022-01-17T07:42:25Z
dc.date.available 2022-01-17T07:42:25Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12422
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı lise öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik algıları, eğitim araştırmalarına yönelik tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Betimsel türdeki bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kars il merkezi sınırlarında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarında görev yapan 31 farklı branştan, 275 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği”, “Eğitim Araştırmalarına Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği” ve “Araştırma Yeterliği Ölçeği” kullanılmıştır. Kişisel bilgilerin elde edilmesi için araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde araştırmada ele alınan problem durumlarına göre, çoklu regresyon analizi, ilişkisiz gruplarda t testi Anova testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Veriler istatistiksel veri analizi programları ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre lise öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri “sorgulayıcı” olarak tespit edilmiştir. Cinsiyet ve araştırma deneyimi değişkenlerinin lise öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı fark oluşturduğu bulunmuştur. Lise öğretmenlerinin eğitim araştırmalarına yönelik tutumları iyi düzeyde bulunurken, eğitim araştırmalarına yönelik tutumun demografik değişkenlere bağlı olarak anlamlı fark oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan örneklem grubunun araştırma yeterliklerinin cinsiyet, mezun olunan fakülte türü ve araştırma deneyimi değişkenlerine göre anlamlı farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak; bireysel yenilikçilik düzeyi ile araştırma yeterliği arasında pozitif ancak zayıf düzeyde ilişki tespit edilirken benzer şekilde eğitim araştırmalarına yönelik tutum ile araştırma yeterliği arasında pozitif fakat zayıf düzeyde ilişki bulunmuştur. Bireysel yenilikçilik düzeyi ve eğitim araştırmalarına yönelik tutumun, araştırma yeterliğinin %15’ini yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Eğitimde yenilikçilik en_US
dc.subject Yenilikçilik ve yenilikçilik kategorileri en_US
dc.subject Eğitim araştırmaları ve önemi en_US
dc.title Lise öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik algıları, eğitim araştırmalarına yönelik tutumları ve araştırma yeterlilikleri arasındaki ilişki en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster