YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Proje okullarındaki okul müdürlerinin rol ve yeterliklerinin hesap verebilirlik açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Usul, Fikriye
dc.date.accessioned 2022-01-19T11:25:03Z
dc.date.available 2022-01-19T11:25:03Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12464
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, proje okullarında görev yapan okul müdürlerinin rol ve yeterliklerinin okul müdürlerinin görüşlerine dayanarak hesap verebilirlik açısından incelenmesidir. Araştırma, olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılarak yapılan nitel bir araştırmadır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik yöntemi ile İstanbul’daki en fazla bilinen proje okulları arasından seçilmiştir. 2019-2020 eğitim öğretim yılında proje okulu olan Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Liselerinde görev yapan 12 okul müdürü ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından alanyazın taranarak ve uzman görüşleri alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler 2019-2020 eğitim öğretim yılının birinci döneminde tamamlanmıştır. Görüşmeler esnasında ses kayıt ve not alma yöntemleri kullanılarak veriler kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak kodlanmış, benzer kategorilerin birleşiminden meydana gelen 3 tema bulunmuştur. Bunlar eğitimde denetim, bütünsellik ve eğitimin işleyişidir. Bu bağlamda proje okul müdürlerinin yönetici ve öğretmen kadrosunu belirleyebilme hakkına sahip oldukları için hesap verme konusunda kendilerini birincil sorumlu olarak gördükleri belirlenmiştir. Okul müdürlerinin okullarının ve öğrencilerin gelişimi için iç ve dış paydaşları ile her konuda iş birliği yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerini seçen, öğrencilerinin sınav sonuçlarına göre bu okullara yerleştirildiği hususu göz önünde bulundurulduğunda proje okul müdürlerinden birer öğretim lideri olarak öğretmenlerin ihtiyaçlarını karşılayan, öğrencilerin beklentilerine cevap verebilen ve etkili iletişim becerilerine sahip bireyler olmaları beklenmektedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Proje okulları en_US
dc.subject Yönetici rolleri en_US
dc.subject Yönetici yeterlikleri en_US
dc.subject Öğretim lideri en_US
dc.title Proje okullarındaki okul müdürlerinin rol ve yeterliklerinin hesap verebilirlik açısından incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster