YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İngilizce öğretiminde ön örgütleyici olarak kullanılan kavram haritalarının lisans 1. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazıcı, Esra
dc.date.accessioned 2022-01-20T11:51:55Z
dc.date.available 2022-01-20T11:51:55Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12479
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Türkiye'de kalabalık sınıf mevcutları sebebiyle sunuş yoluyla öğretim sıklıkla kullanılmaktadır. Bu sebeple, sunuş yoluyla öğretimin gerçekleştiği sınıflarda anlamlı öğrenme için ön örgütleyici kullanılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Ausubel'in anlamlı öğrenme kuramının bir parçası olan ön örgütleyicilerin, dersin başında öğrencilerin eski bilgileri ile yeni bilgilerini ilişkilendirmek için kullanıldığı bilinir. Bu çalışmada, ön örgütleyici olarak kullanılan kavram haritalarının lisans 1. sınıf öğrencilerine İngilizce öğretiminde kullanılmasının akademik başarıya etkisi araştırılmıştır. Çalışma, İstanbul'da bir vakıf üniversitesinin 2019-2020 eğitim öğretim yılı güz döneminde öğrenimlerine 1. sınıf olarak devam eden 56 lisans öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada 1 deney 1 kontrol grubu ve her grupta 28 kişi bulunmaktadır. Deney grubunda dersler ön örgütleyici olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kavram haritaları kullanılarak işlenmiştir. Kontrol grubunda ise ön örgütleyici kullanılmamıştır. Her iki gruba da araştırmacı tarafından ders verilmiştir. Uygulama 6 hafta/12 ders saati boyunca devam etmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacının uzman görüşleri doğrultusunda oluşturduğu 40 soruluk çoktan seçmeli test, her iki gruba da ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizi, SPSS 24 paket programı ile yapılmıştır. Veri analizleri sonucunda, deney ve kontrol gruplarının ön test başarı puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bu iki grubun son test başarı puanları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Yapılan veri analizleri sonucunda, bu çalışmada cinsiyetin akademik başarıya bir etkisi bulunmamıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Ön örgütleyiciler en_US
dc.subject Kavram haritaları en_US
dc.subject Anlamlı öğrenme en_US
dc.subject Şemalar en_US
dc.title İngilizce öğretiminde ön örgütleyici olarak kullanılan kavram haritalarının lisans 1. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster