YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu stratejik planlama çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Y. Doç. Dr. Erkan Tabancalı
dc.contributor.author Yalçın, Meltem
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:49:14Z
dc.date.available 2018-07-17T10:49:14Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/337
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu,Temel İngilizce Hazırlık Bölümü'nün stratejik planlamasını yapmaktır. Araştırma için alan yazın taraması ile öncelikle stratejik planlama kavramı,süreç ve modelleri hakkında nitel veri toplanmış ve Hunt, Oosting, Stevens, Loudon ve Migliore'nin eğitim örgütleri için önerdiği süreç basamakları izlenerek Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Temel İngilizce Hazırlık Bölümü'nün stratejik planlaması yapılmıştır. Bu süreç basamakları çeşitli teknik, araç ve analizleri de kapsamaktadır.Araştırmada, eğitim örgütleri için en yaygın olarak kullanılan süreçler ve modeller tanıtılmış ve kullanılan sürecin her basamakta içermesi gereken konular detaylandırılmıştır. Temel İngilizce Hazırlık Bölümü'nün yapısı, operasyon ve hizmetlerini yürütme mekanizmaları hakkında toplanan verilerle genel amaç, politika ve ilkeleri, misyonu, vizyonu ve mevcut durum tablosu belirlenmiş ve gelecek, bir ile üç yıl ağırlıklı olmak üzere, beş yıl vadeli planları, stratejileri, hedef ve hedeflerin eylem planları belirlenmiştir. Sonuç olarak, kurum eğitim öğretim, öğretim kadrosu, yönetim, bina, alt yapı ve bütçe konularını ilgilendiren pek çok gelişimi ve iyileşmeyi hedeflemektedir.
dc.subject Stratejik planlama
dc.subject Yabancı dil eğitimi
dc.title Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu stratejik planlama çalışması
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster