YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İlköğretim 8. sınıf matematik dersinin disiplinler arası yaklaşımla işlenmesinin öğrencilerin matematik başarıları ve eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Sertel Altun
dc.contributor.author Budak Coşkun, Sevgi
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:49:37Z
dc.date.available 2018-07-17T10:49:37Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/387
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009
dc.description.abstract Değişen dünya düzeninde insan nüfusunun artmasıyla birlikte bilgi üretimi de hızla artmaktadır. Bu artış, toplumlarda ve bu toplumların yetiştirdiği bireylerde değişime neden olmaktadır. Sadece var olan eski bilgilerle çağa ayak uydurabilmek ve kişinin her şeyi bilmesi gün geçtikçe zorlaşmaktadır. Bu nedenle, artık okullardan beklenen en önemli görev var olan bilgiyi ezberleyen bireyler yetiştirmek yerine, bilgiye ulaşmayı öğrenen, yaratıcı, üretici, problem çözebilen, farklı düşüncelere hoşgörü ile bakabilen bireyler yetiştirmektir (Aybek, 2006). Bu noktada farklı disiplinlerin bilgi ve becerilerine dayanarak pro blem çözme sürecine önem veren disiplinler arası yaklaşım bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır.Disiplinler arası yaklaşım ilkelerine göre tasarlanmış temaların öğrencilerin matematik başarıları ve eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlayan çalışmada ön test- son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Geliştirilen temalar matematik dersi fraktallar, bilimsel gösterim, grafik oluşturma, geomtri ve dört işlem konularını içermektedir. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazikent İlköğretim Okulu 8/B ve 8/E sınıfına devam eden, yaşları 13-15 arasında değişen ve sosyo-ekonomik düzeyleri orta seviyede olan 66 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış matematik başarı testi ve Kökdemir (2003) tarafından Türkçe'ye uyarlanan eleştirel düşünme eğilimi ölçeği kontrol ve deney gruplarına 5 haftalık uygulama öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler ile kovaryans analizi yapılmıştır.Araştırma bulguları, disiplinler arası yaklaşımın geleneksel öğretime göre matematik başarısını olumlu yönde etkilediğini ortaya çıkarmıştır. Bu bulgu, araştırmanın birinci denencesini desteklemektedir. Araştırmanın diğer bulgusuna göre, disipliner arası yaklaşımın geleneksel yaklaşımlara göre eleştirel düşünme eğilimi üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı ortaya çıkarmıştır. Elde edilen bu bulgular yorumlanarak uygulayıcılar ve araştırmacılar için öneriler geliştirilmiştir.
dc.subject Disiplinler arası yaklaşım
dc.subject Matematik öğretmenliği
dc.subject Matematik başarısı
dc.title İlköğretim 8. sınıf matematik dersinin disiplinler arası yaklaşımla işlenmesinin öğrencilerin matematik başarıları ve eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster